PHR

Selangorku

Warta Jingga Followers

Saturday 4 May 2013

[Video] Milo Suam Ditangkap kerana pendedahan undi awal oleh PDRM?

Pelik Tapi Benar!! Polis yang dedahkan Blogger kena tangkap sebab siarkan apa yang polis dedahkan! Inilah Malaysia sebuah negara yang dikatakan demokrasi tapi sebenarnya kukubesi! 


Milo Suam membuatkan SPR kencing tak lawas. Milo Suam jugak penyebab najibtuya dan pemimpin umno sembelit memanjang. Milo Suam juga AMAT diminati oleh pihak berkuasa atas desakan bacul umno, yang terkenal dengan pemimpin mereka yang tak ade TELOR.


Itulah yang terjadi bila blogger ini yang mendedahkan salah laku pemimpin umno/be end. Hujah dan faktanya tidak mampu mereka balas, terpaksalah mereka menggunakan taktik kotor bagi menutup mulut blogger ini.

Milo Suam yang aku kenali hanyalah seorang aktivis dan pengkritik sosial. Hidup secara sederhana dan bersifat pemalu. Tidak suka menonjolkan diri, tidak bercita mengejar jawatan didalam mana-mana parti. Tidak bercita-cita mencari kekayaan dalam POLITIK.

Ceteknya percaturan umno/bn, penahanan Milo Suam hanya akan menjadikanya seorang bintang. Penahanannya juga akan memberikan perspektif yang negatif terhadap umno/bn sendiri. Sikap double standard dan pilih kasih dalam melakukan tangkapan hanya membuatkan umno/bn semakin dibenci.

Berikut sedutan video kenyataan akhbar dari mantan Ahli Parlimen Subang mengenai penahanan blogger Milo Suam. Saudara R Sivarasa merperincikan bagaimana dan mengapa penahanan tersebut dianggap tidak SAH!




Demi menghentikan ketidakadilan regim umno/bn ini, marilah kita terjemahkan dipeti undi pada 5 mei ini. Pangkahlah Pakatan Rakyat, pastikan kita ke Putrajaya.


Punca milosuam ditangkap :SEMALAM heboh di Buletin 130, TV3 mengenai laporan polis yang dibuat oleh SPR terhadap blog MiLo SuaM berhubung aduan salah seorang anggota polis yang mendakwa telah diarahkan mengundi pada 23 April 2013.

MiLo SuaM telah menyiarkan aduan beserta bukti rujuk sini ~ Anggota polis mengundi hari ini yang dikirim oleh anggota polis tersebut.

Kononnya mereka mendakwa MiLo SuaM menyiarkan fitnah. Namun sebenarnya SPR sendiri telah mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan sebelum ini. Lihat kenyataan SPR yang dilaporkan oleh portal Kosmo bertarikh 11 April 2013 di bawah ini baik-baik.



Baca baik-baik ayat di atas, "Pengundian awal mula diperkenalkan pada PRU-13 bagi menggantikan undi pos". Apa makna ayat ini? Bukankah ia bermaksud undi pos sudah digantikan dengan undi awal?

Lantaran itulah salah seorang anggota polis yang diarahkan mengundi terkejut kerana menyangka bahawa beliau diarahkan untuk mengundi awal pada 23 April 2013 sedangkan undian awal sepatutnya diadakan pada 30 April 2013.

Laman facebook rasmi PDRM juga mengesahkan bahawa anggota polis telah mula mengundi pada 23 April 2013. Lihat printscreen di bawah atau rujuk link ini ~ Facebook PDRM




Anda nilailah sendiri sama ada MiLo SuaM memfitnah atau SPR (sebut Suruhanjaya Penipu Rakyat) yang mengeluarkan kenyataan bangang untuk mengelirukan rakyat? Samdol wal bahalol!

Lebih lucu lagi Buletin 130 melaporkan MiLo SuaM memfitnah anggota Polis sudah melakukan proses undi pos, padahal memang betul polis sudah melakukan undi pos dan perkara ini disahkan sendiri oleh Polis kahkahkah...

Lihat rakaman video di bawah dengar baik-baik apa yang disebut oleh pemberita ini. Inilah akibatnya bila terdesak sangat nak jadi macai Barisan Nasional.



ReJaM© "Tepuk akal tanya otak siapa yang bangang? "


milosuam



Rakan Facebook Jingga 13

Tip Top Sponsor


Intense Debate Comments

Artikel Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...